30 zile pentru a fi cea mai bună versiune a ta – partea 2

În articolul trecut te întrebam dacă ești pregătit/ă pentru o nouă provocare, de data aceasta una ușurică. Provocarea constă în a face o alegere zilnică timp de o lună care să ne ajute să trăim o viață mai fericită.

Aici găsești primele 15 alegeri, aferente primelor 15 zile din provocare.

Azi aleg să…

16. … nu îmi mai pese de părerea celorlalți.

Sunt conștientă că indiferent ce aș face, cum aș face, nu am cum să mulțumesc pe toată lumea. În trecut când nu prea aveam încredere în mine, așteptam validare de la cei din jur. Foarte rău am făcut. Nici tu nu ar trebui să te formezi în funcție de părerea celorlalți.

Lucrez încă la capitolul încredere. Am grijă de sănătatea mea fizică dar și psihică, iar în rest mă ghidez după valorile mele personale nu după valorile celorlalți.

17. …să nu mă mai compar.

Asta e o alegere pe care ar trebui să o faci în fiecare zi din viața ta. Știu că este una grea. Am fost crescuți și educați în așa fel să ne comparăm mereu. X-lescu a luat o notă mai mare ca tine, tu de ce nu ai făcut la fel? Este doar un exemplu.

Transformă comparația într-o motivație. Dacă simți că cineva are mai mult, este mai mult, complimentează-l și admiră progresul lui. Nu ai cum să știi câte sacrificii, sau prin câte greutăți a trebuit să treacă persoana respectivă pentru a ajunge unde este acum.

Întotdeauna alege să te gândești la ce trebuie să faci și tu pentru a obține ceea ce admiri la ceilalți. În plus, viața perfectă a altora poate să nu fie și viața ta perfectă. Trăiește-ți viața ta ideală.

Singura persoană cu care mă compar, este propria-mi persoană. Azi încerc să fiu mai bună ca ieri, iar mâine voi fi mai bună ca azi.

18. … mă organizez.

Consider că o autodisciplină (organizarea) sunt esențiale pentru a reuși să ne îndeplinim toate obiectivele. Eu sunt fan liste. Îmi fac liste pentru absolut orice. De la treburile casnice (program de curățenie, meniu săptămânal) până la liste care mă ajută să îmi prioritizez taskurile legate de muncă.

Bineînțeles că nu toată lumea funcționează ca mine, după liste, dar ce pot să zic este că dacă reușești să te autodisciplinezi mai bine te vei simți mult mai împlinit/ă și mai eficient/ă.

19. … fac sport.

Înainte să devin mămică eram foarte motivată și făceam sport în mod constant. În ultimele luni nu am reușit să mai fac asta și vreau sa schimb acest aspect. M-am hotărât să încep cu pași mici. Nu aș vrea să renunț chiar înainte de a începe :).

Ce fac eu? Genoflexiuni, fandări și ceva exerciții pentru triceps, zilnic. Am început cu 30 de genoflexiuni, 15 fandări pe fiecare picior, 30 repetări exercții triceps. Apoi zilnic, am crescut numărul cu câte 10. Tot acest antrenament nu vreau sa dureze mai mult de 20 minute. În momentul în care ajung la prea multe repetări, le împart în serii apoi o să trec la antrenamente scurte folosind aplicații mobile. Poți să folosești aplicații chiar din prima zi, abordând diferit față de mine. Recomand aplicațiile de la Runtastic, sau pentru început am folosit și Classic Butt Shaper.

20. … mă iert.

Nu pot să schimb trecutul în nici un fel, iar dacă există aspecte unde consider că am greșit sau mă simt vinovată aleg să accept și să merg mai departe. Toate în viață se întâmplă cumva cu un motiv. Datorită acelor „greșeli” am ajuns cine sunt azi. Vreau să mă concentrez pe viitor, nu pe trecut.

21. … îmi setez obiective.

Ziceam că sunt fan liste și le folosesc pentru orice. Îmi setez obiective pe termen lung, pe care le împart în obiective mai mici pe termen mediu și scurt. Astfel am ajuns să am obiective zilnice, săptămânale, lunare care toate legate și îndeplinite mă ajută să îmi creez viața pe care mi-o doresc. Făcând asta, sunt mereu motivată de rezultate și mă bucur de fiecare etapă.

22. …spun NU.

Pentru foarte multe persoane este teribil de greu să refuze și să spună un NU hotărât atunci când ar trebui. Și eu am făcut parte din această categorie la un moment dat. Este important să știm să spunem NU și nu trebuie să ne simțim prost când facem asta. Atunci când refuz poate chiar o persoană dragă mă gândesc la ce ar putea să se întâmple cel mai rău dacă îi răspund cu un NU? Fiecare situație este diferită și un refuz ar putea părea dificil dar de cele mai multe ori chiar nu se întâmplă nimic rău dacă prioritizezi ce este important pentru tine și spui că nu poți.

23. …încerc ceva nou.

Azi aleg să ies din zona de confort și să fac ceva care poate nu vreau, dar știu că dacă o fac, mă voi simți extraordinar de bine după. Care este acel lucru pe care ți-ai dori să îl încerci dar nu ai avut curaj până acum?

24. … încetinesc ritmul.

Da, ajungem să percepem lucrurile din jurul nostru ca și cum ar fi pe repede-n înainte. Toate sunt importante și trebuie rezolvate în cel mai scurt timp. Eu sunt genul de persoană care ar vrea totul, acum! Sunt conștientă și știu că așa ceva nu este posibil. Lucrez încă la capitolul „răbdare”. Iau lucrurile încet și pas cu pas pentru că îmi doresc să mă și bucur de tot ce fac.

25. … sărbătoresc.

Nu ai ce anume să sărbătorești? Fiecare reușită ar trebui recompensată și apreciată oricât de mică ar fi ea. Mă bucur de fiecare zi și o celebrez chiar și fără un motiv anume, ci doar pentru simplul fapt că sunt sănătoasă și am familia aproape.

26. … meditez.

În trecut obișnuiam să iau în derâdere persoanele care erau prea „spirituale” (în capul meu). Acum realizez cât de imatură eram. Nu este vorba despre spiritualitate aici, ci despre liniște.

Trăim într-o lume atât de agitată încât avem nevoie să ne deconectăm din când în când, să ne ascultăm corpul și ceea ce încearcă să ne spună.

Nu ai nimic de pierdut dacă încerci. Chiar și două minute pot face minuni. Nu zic că vei reuși din prima sau de fiecare dată, dar trebuie să încerci.

Eu mă ajut de aplicația mobilă Let’s Meditate care oferă meditații ghidate foarte faine.

27. …îmi găsesc timp doar pentru mine.

Când devii mămică, timpul capătă o altă dimensiune și ajungem să cădem pe plan secund și să uităm de noi, să uităm ceea ce ne plăcea să facem înainte și să nu mai avem grijă de noi. În articolul Dacă mami e fericită, toată lumea este fericită am detaliat cât de important este să te pui pe tine pe primul loc pentru a putea avea grijă apoi de cei dragi.

28. … nu mă mai critic.

Asculți ce îți zice vocea interioară? De cele mai multe ori, când vine vorba despre mine, vocile din capul meu îmi subliniaza doar defectele.

Zilnic stau în fața oglinzii și încerc să mă concentrez pe toate lucrurile care îmi plac la mine și la toate aspectele pozitive din viața mea obținute datorită mie. Îmi vorbesc frumos și mă complimentez.

În prima parte din această provocare, spuneam că ar trebui să scriem într-un jurnal/ agendă și că eu fac deja asta și zilnic îmi scriu afirmații pozitive care să mă ajute să îmi crească încrederea și stima de sine.

Azi alege să fii mai bună cu tine însăți/ însuți.

29. … să investesc în relația cu soțul meu.

La începutul unei relații, nu trebuie investiție de timp pentru că totul este natural și dorința de conectare este mare. Cu cât trece timpul, fluturașii dispar, problemele apar și relația trebuie întreținută.

Azi vreau să petrec timp de calitate doar eu și soțul meu. Fără copil, fără griji, doar noi doi așa cum eram la începutul relației.

30. …aleg.

Azi aleg să… aleg. Paradoxal? Nu chiar. Este ușor să citești ceva sau să asculți ceva și apoi să nu acționezi! Viața ne este făcută din gânduri, iar fericirea din alegeri.

Încearcă să faci schimbări mici, conștiente care să îți îmbunătățească viața semnificativ. Acceptă-mi provocarea de a face câte o alegere pe zi, timp de o lună și vezi ce se întâmplă.

Tu ce alegi să faci azi? Lasă-mi un comentariu.

Dacă și ție îți plac provocările te invit să citești și să accepți și Provocarea Hell Week, care pe mine personal, m-a ajutat să am cea mai productivă săptămână de până acum.

Provocarea Hell Week. Ce este și de ce ar trebui să o faci?

Provocarea Hell Week – Pregătirea

Hell Week – Ziua 1: Obiceiuri

Hell Week – Ziua 2 – Intrarea în stare

Hell Week – Ziua 3 – Gestionarea timpului – planificarea

Hell Week – Ziua 4 și 5 – Ieșirea din zona de confort și odihnă

Un gând despre „30 zile pentru a fi cea mai bună versiune a ta – partea 2

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.